מכרזים לעבודות עפר

מכרזים לעבודות עפר

מכרזים לעבודות עפרעבודות עפר הן עבודות הנדסה שכוללות הזזת כמויות גדולות של עפר ומתבצעות על ידי איש מקצוע ייעודי שנקרא קבלן עפר. מכרזים לעבודות עפר הם מכרזים בהם פונים לקבלני עפר על מנת למצוא את קבלן העפר המתאים ביותר לביצוע הפרויקט הנדרש. על מכרזים לעבודות עפר נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו מכרז?

מכרז הוא הליך פנייה לעסקים במגוון תחומים שונים לקבלת הצעות לצורך רכישת מוצר או שירות מסוים, על בסיס תחרות חופשית. כאשר עורכים מכרז הוא מתפרסם לציבור הרלוונטי לאותה התקשרות על מנת לקבל הצעות פוטנציאליות בהתאם לדרישות המכרז. מכרז יכול להתפרסם על ידי גופים ציבוריים וגופים פרטיים כאחד והוא צריך לכלול את דרישות המכרז, את תנאי הסף שיש לעמוד בהם ומה כולל חוזה ההתקשרות. לאחר שעורך המכרז יבחר את ההצעה הזוכה, הוא יכרות איתה חוזה פורמלי שמושתת על קשר חוזי קיים. 

 

מהם מכרזים לעבודות עפר?

מכרזים לעבודות עפר הם מכרזים בהם פונים לקבלני עפר על מנת לקבל הצעות מתאימות לביצוע הפרויקט הנדרש. עבודות עפר הן עבודות הנדסה שמלוות כל פעילות בנייה וכוללות הזזת או העברת כמויות גדולות של כפר, סלעים, אדמה וכו'. עבודות עפר, הן עבודות שמתבצעות על ידי ציוד מכני הנדסי שכולל דחפורים, שופלים, משאיות עפר וכדומה. דוגמאות לעבודות עפר הן סלילת כבישים, הנחת מסילות רכבת, בניית סכרים, חפירת תעלות, יישור שטח, חפירת יסודות של בניין ועוד רבות. כאשר מבצעים עבודות עפר יש להגדיר שני אזורים עיקריים, אזור ה-CUT, כלומר האזור ממנו מפנים את העפר ואזור ה-FILL, כלומר האזור אליו מעבירים את העפר. על מנת לבצע עבודות עפר באופן מיטבי יש צורך בתכנון מקדים שמצריך ידע בהנדסה גאוטכנית. בתכנון יש לקיים חישובים של כמויות העפר המדויקות שיש לפנות ולהעביר לכל אחד מהאזורים. לשם כך יש צורך להיעזר גם במערכות ציוד ממוחשבות. 

היכן ניתן למצוא מכרזים לעבודות עפר?

פעמים רבות שומעים על קבלני עפר ועסקים רבים שאינם מודעים לכך שנערכים מכרזים שפונים אליהם. אז היכן ניתן למצוא מכרזים לעבודות עפר? המכרזים מתפרסמים במגוון פלטפורמות שונות בהן- 

  • כאשר מדובר במכרזים ציבוריים, תתפרסם הודעה לעיתונות שתכלול את פרטי המכרז לרבות תנאי הסף והדרישות השונות. 
  • הגופים או החברות שעורכים את המכרז מפרסמים אותו באתר האינטרנט שלהם. 
  • מנהל הרכש הממשלתי מפרסם את המכרזים באתר האינטרנט שלו.
  • הרשויות המקומיות מפרסמות את המכרזים באתרי האינטרנט שלהן.
  • החברה למשק וכלכלה מפרסמת מכרזים באתר האינטרנט שלה.

דרך נוספת למציאת מכרזים היא על ידי חברות פרטיות לניטור מכרזים. חברות אלה הן חברות שמאתרות מכרזים ומסווגות אותם בהתאם לתחומים שונים. במידה שאתם נעזרים בחברה כזו, היא תאתר את המכרזים הרלוונטיים אליכם ותוכל להפנות אתכם אליהם. בנוסף, החברה תקבל את כל העדכונים הרלוונטיים של המכרז ותוכל לחסוך לכם את ההתעסקות היומיומית בכך. 

 

מכרזים לעבודות עפר על ידי גופים ציבוריים ופרטיים

כפי שציינו, מכרזים לעבודות עפר יכולים להתפרסם הן על ידי גופים ציבוריים והן על ידי גופים פרטיים. הגופים שעורכים מכרזים לעבודות עפר הם גופים שמבצעים פרויקט מסוים ורוצים לקבל את ההצעה המשתלמת ביותר על ידי קבלן העפר המקצועי ביותר. לשם כך גופים אלה עורכים מכרזים לעבודות עפר. עם זאת, קיימים הבדלים בין המכרזים שנערכים על ידי הגופים הללו- 

  • מכרזים ציבוריים- מכרזים ציבוריים הם מכרזים שנערכים על ידי גופים ציבוריים. גופים ציבוריים הם גופים כמו קופות החולים, חברת החשמל, עיריות, רכבת ישראל, משרדים ממשלתיים, תאגידים ועוד. מכרזים שנערכים על ידי גופים ציבוריים הם מכרזים שמתפרסמים באופן ציבורי ופונים לכלל הציבור הרלוונטי לאותה התקשרות. המכרזים הציבוריים צריכים לכלול תנאי סף וההצעות שמוגשות חייבות לעמוד בתנאים אלה. כל הצעה שלא תעמוד בתנאי הסף תיפסל. לאחר בחירת ההצעה הזוכה, הגוף שערך את המכרז יהיה מחויב לפרסם את ההצעה על מנת לאפשר למפסידים לעיין בה. 
  • מכרזים פרטיים- מכרזים פרטיים הם מכרזים שנערכים על ידי גופים פרטיים, קטנים וגדולים כאחד. מכרזים פרטיים מתפרסמים לעסקים שהגוף בוחר. הגוף שעורך את המכרז יוכל לבחור את ההצעה המתאימה ביותר בהתאם לרצונות ולצרכים שלו, גם אם ההצעה אינה עומדת בתנאי הסף שהוגדרו. לאחר בחירת ההצעה הזוכה, הגוף שערך את המכרז לא יהיה מחויב לפרסם אותה. 

 

בחירת קבלן במכרזים לעבודות עפר

על מנת לבחור קבלן עפר מקצועי, אמין וטוב במכרזים לעבודות עפר יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים שונים. קודם כל יש לקחת בחשבון את הניסיון של הקבלן. מומלץ לבחור בקבלן עם ניסיון רב בעבודה שיוכל להתמודד עם האתגרים השונים שהיא כוללת. ככל שלקבלן יהיה יותר ניסיון כך הוא יהיה מקצועי יותר ויחזיק בידע רב יותר. בנוסף, יש לקחת בחשבון את הצוות איתו עובד הקבלן. מומלץ לבחור בקבלן עם צוות מקצועי קבוע. פרמטר חשוב נוסף הוא הכלים הכבדים המורכבים איתם עובד הקבלן לצורך ביצוע עבודות עפר. על מנת להיות בטוחים בבחירה שלכם מומלץ לבקש לראות עבודות קודמות של הקבלן והמלצות מלקוחות קודמים. 

הגשת הצעה עבור מכרזים לעבודות עפר על ידי עורך דין

תהליך הגשת הצעה עבור מכרזים בכלל ועבור מכרזים לעבודות עפר הוא תהליך מורכב ולא פשוט שמצריך מקצועיות רבה ותשומת לב רבה לפרטים. לכן, על מנת לעשות זאת טוב ולהתמודד באופן נכון עם כל הדרישות השונות. כאשר נעזרים בעורך דין להגשת הצעה למכרזים, עורך הדין יעזור לכם בתשומת לב לכל הפרטים הנחוצים. עורך הדין יבדוק את המכרז והאם אתם עומדים בתנאי הסף שלו. במידה שאתם לא עומדים בתנאי הסף אין טעם בכלל להגיש את ההצעה. כמו כן, עורך הדין יבחן האם המכרז משתלם לכם או לא. בנוסף, עורך הדין יחפש סעיפים שעלולים להפיל את הקבלן ויזהיר אותו מפניהם, ויחפש סעיפים חשובים שהקבלן צריך לשים לב אליהם. 

אז מה היה לנו בכתבה:

Top tenders

top tenders הינו אתר מוביל לפרסום מכרזים ברשת. הזדמנויות עסקיות הן כלי חשוב וקריטי להמשך פעילות העסק, האתר שלנו פותח במיוחד בשביל זה בצורה חדשנית וייחודית בעזרת הכלים המתקדמים ביותר.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
ביטוח נהג צעיר ליום אחד
ניווט בעולם של ביטוח נהג צעיר ליום אחד

לנהגים צעירים, הצורך בביטוח רכב זמני ליממה בלבד יכול להתעורר מסיבות שונות כמו השאלת רכב, נסיעת מבחן ברכב או יציאה לטיול קצר. בעוד שפוליסות ביטוח רכב מסורתיות לא תמיד נותנות מענה לצרכים לטווח קצר, ביטוח נהג צעיר ליום אחד מציע פתרון גמיש ונוח לכיסוי זמני.

לקריאת המאמר »
פלאפון עסק
עשה מהפכה בעסק שלך עם בניית בוטים המדריך האולטימטיבי

בניית בוטים מחוללת מהפכה באופן שבו עסקים מתקשרים עם לקוחות. כלים אלה המופעלים על ידי AI יכולים לייעל תהליכים, לשפר את היעילות ולשפר את חווית הלקוח. על ידי הטמעת בוטים באסטרטגיה העסקית שלך, אתה יכול להישאר לפני המתחרים ולהניע צמיחה.

לקריאת המאמר »