מכרז למתן שירותים משפטיים

מכרז למתן שירותים משפטיים

מכרז למתן שירותים משפטייםגופים רבים שצריכים שירותים משפטיים בתחומים שונים עורכים מכרז למתן שירותים משפטיים. על ידי המכרז, הגופים יקבלו הצעות שונות ויוכלו לבחור את ההצעה המתאימה ביותר הן מבחינה מקצועית והן מבחינה כלכלית. על מכרז למתן שירותים משפטיים נרחיב במאמר הבא.

 

מהו מכרז?

מכרז הוא הליך בו פונים באופן מאורגן לעסקים בתחומים שונים על מנת לקבל הצעות לצורך ביצוע מיזם, רכישת מוצר או רכישת שירות מסוים. כאשר עורכים מכרז, ההליך מוביל ליצירת תחרות מאורגנת בין כל מגישי ההצעות של המכרז וההכרזה המתאימה ביותר נבחרת. מכרזים מתפרסמים באמצעי התקשורת ובאינטרנט על ידי גופים ציבוריים או גופים פרטיים בהתאם לדרישות מסוימות. בפרסום המכרז חשוב להגדיר מראש את תנאי הסף בהם מגישי ההצעות צריכים לעמוד על מנת להתמודד במכרז. כל הצעה שלא תעמוד בתנאי הסף תיפסל מההתמודדות. לאחר בחירת ההצעה הזוכה ייכרת איתה חוזה פורמלי המושתת על קשר חוזי קיים. בפרסום המכרז חשוב לציין מה כולל חוזה ההתקשרות.

מה זה אומר?

מכרז למתן שירותים משפטיים הוא מכרז שמתפרסם על ידי גופים שונים שצריכים שירותים משפטיים בתחומים שונים. שירותים משפטיים ניתנים על ידי עורכי דין מנוסים ומקצועיים. לא תמיד פשוט למצוא עורך דין מתאים. בארץ קיימים משרדי עורכי דין רבים ופירמות שונות ולעתים הניסיון למצוא את המשרד המתאים ביותר למתן שירותים משפטיים יכול להיות מורכב. לכן, גופים רבים שצריכים שירותים משפטיים עורכים מכרז למתן שירותים משפטיים. על ידי מכרז למתן שירותים משפטיים, הגוף שערך את המכרז יוכל למצוא את עורך הדין המתאים ביותר הן מבחינה מקצועית והן מבחינה כלכלית. מכרז למתן שירותים משפטיים יכול להתפרסם על ידי גופים ציבוריים או על ידי גופים פרטיים. פעמים רבות לגופים הללו יש מחלקה משפטית פנימית, אך בכל זאת הגוף עורך מכרז על מנת להעסיק עורך דין חיצוני. למעשה לכל משרד יש את הזכות להעסיק שירותים משפטיים חיצוניים בהתאם לצרכים שלו.

 

שלבי המכרז

מכרז למתן שירותים משפטיים הוא הליך מאורגן שכולל מספר שלבים מרכזיים-

  • פרסום המכרז

הפרסום יתבצע באמצעי התקשורת השונים ובאינטרנט באתרים שונים. בפרסום יש לכלול את הדרישות של המכרז, את תנאי הסף, את פרטי ההתקשרות, מה כולל חוזה ההתקשרות ועוד.

  • סיור ספקים/ מציעים

הסיור יתבצע על ידי עורך המכרז. יש לקחת בחשבון שלעתים הסיור יהיה חובה ולעתים יהיה רשות.

  • שאלות ותשובות

בשלב השלישי ניתן לשאול שאלות ולברר כל סוגיה לא ברורה. כמו כן, בשלב זה ניתן להעיר על נקודות כשל שזוהו. חשוב מאוד לקרוא את השאלות והתשובות באופן מעמיק על מנת לזהות נקודות שלא לקחנו בחשבון עד עתה.

  • הגשת הצעות

הגשת ההצעות למכרז היא למעשה השלב המרכזי שלו והיא צריכה להתבצע באופן איכותי ומדויק. כאשר מגישים הצעות למכרז חשוב לשמור על הנחיות המכרז. במילוי ההצעה למכרז יש להקפיד על התוכן שאתם מגישים ולצרף את כל המסמכים הרלוונטיים. שימו לב שהתמחור שאתם מבצעים הוא תחרותי ומגדיל את סיכויי הזכייה שלכם. חשוב מאוד להגיש את ההצעה בזמן על מנת לעמוד בתנאי הסף של המכרז.

  • פרסום ההצעה הזוכה

לאחר שכל המעוניינים הגישו את ההצעות למכרז, עורך המכרז יבחן את ההצעות שהוגשו ואת ההתאמה שלהן למכרז ובסופו של דבר יבחר את ההצעה המתאימה ביותר. לאחר בחירת ההצעה הזוכה, עורך המכרז יצטרך לפרסם אותה ולאפשר למפסידים ללמוד מדוע זכתה. במידה שהזכייה לא סבירה המפסידים יוכלו להגיש ערעור בתוך תקופה של 14 ימים.

 

תמחור ההצעה

כאשר עורכים מכרז למתן שירותים משפטיים, עורך המכרז יוכל לבחור את ההצעה המתאימה לו ביותר מבחינת המחיר שהוצע. איך זה אפשרי? כל המעוניינים להגיש הצעה למכרז צריכים לתמחר את העבודה בהתאם לגורמים שונים כמו  מורכבות התיק, משך הזמן הנדרש לניהול התיק, סוג השירות המשפטי הנדרש, שכר טרחה ועוד. יכולים להיות עורכי דין שגובים שכר שעתי על העבודה שלהם ועורכי דין שמשתמשים בשיטת תמריצים מובנים וכך לדוגמא בוחרים להרוויח אחוז מסוים מההסדר שהושג בתהליך. הצעת המחיר שמוגשת במכרז, תאפשר לעורך המכרז לבחור את ההצעה המתאימה לו ביותר מבחינת המחיר וכמובן גם מבחינה מקצועית. לכן, כאשר מגישים הצעות למכרז חשוב מאוד לתמחר את ההצעות באופן תחרותי. שימו לב שאתם מתמחרים את העבודה וכוללים את כל העלויות הצפויות לביצוע הפרויקט. חשוב לתמחר את ההצעה באופן תחרותי אך בצורה כזו שעדיין תצליחו להרוויח מהעבודה.

מכרז מקוון

כיום, ניתן לערוך מכרז למתן שירותים משפטיים באופן מקוון. ניהול מכרזים באופן מקוון הוא שיטה חדשה יחסית שמתנהלת אונליין על ידי מערכת מכרזים מקוונת. כאשר יתפרסם מכרז למתן שירותים משפטיים יתפרסמו גם הדרישות ותנאי הסף של המכרז. כל מי שמעוניין להגיש הצעה יוכל להיכנס למערכת המכרזים המקוונת ולהגיש הצעה.  המכרז יתנהל באופן מקוון ויוביל לתחרות שתתבצע על המחיר הזול ביותר או על שילוב בין עבודה איכותית למחיר זול. כל אחד ממגישי ההצעות למכרז יוכל להצפות בהצעות של מציעים אחרים ולראות את המיקום שלו בהתאם. כך כל מציע יוכל לראות האם יש מציעים שהגישו מחיר נמוך יותר ממנו. כך כל מציע יוכל להוריד מחיר בהתאם על מנת להגדיל את הסיכויים שלו לזכות במכרז. המכרז המקוון יסתיים ברגע שתתקבל הצעה נמוכה ולא תתקבל הצעה נמוכה יותר. על ידי כך עורכי המכרז יכולים לקבל מחירים נמוכים במיוחד. ההמלצה שלנו היא להגדיר מראש מחיר שאתם לא מוכנים לרדת ממנו, על מנת שתצליחו להרוויח מהעבודה.

אז מה היה לנו בכתבה:

Top tenders

top tenders הינו אתר מוביל לפרסום מכרזים ברשת. הזדמנויות עסקיות הן כלי חשוב וקריטי להמשך פעילות העסק, האתר שלנו פותח במיוחד בשביל זה בצורה חדשנית וייחודית בעזרת הכלים המתקדמים ביותר.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
ביטוח נהג צעיר ליום אחד
ניווט בעולם של ביטוח נהג צעיר ליום אחד

לנהגים צעירים, הצורך בביטוח רכב זמני ליממה בלבד יכול להתעורר מסיבות שונות כמו השאלת רכב, נסיעת מבחן ברכב או יציאה לטיול קצר. בעוד שפוליסות ביטוח רכב מסורתיות לא תמיד נותנות מענה לצרכים לטווח קצר, ביטוח נהג צעיר ליום אחד מציע פתרון גמיש ונוח לכיסוי זמני.

לקריאת המאמר »
פלאפון עסק
עשה מהפכה בעסק שלך עם בניית בוטים המדריך האולטימטיבי

בניית בוטים מחוללת מהפכה באופן שבו עסקים מתקשרים עם לקוחות. כלים אלה המופעלים על ידי AI יכולים לייעל תהליכים, לשפר את היעילות ולשפר את חווית הלקוח. על ידי הטמעת בוטים באסטרטגיה העסקית שלך, אתה יכול להישאר לפני המתחרים ולהניע צמיחה.

לקריאת המאמר »