מכרז עורכי דין חיצוניים

מכרז עורכי דין חיצוניים

מכרז עורכי דין חיצונייםכיום, גופים ציבוריים ומשרדים ממשלתיים רבים בוחרים לערוך מכרז עורכי דין חיצוניים למרות שמחזיקים בעורכי דין פנימיים של המשרד. מכרז עורכי דין חיצוניים נועד למצוא את עורך הדין המתאים ביותר לביצוע העבודה הנדרשת. על כך נרחיב במאמר הבא.

 

מכרז עורכי דין חיצוניים- מהו מכרז?

מכרז הוא הליך מאורגן בו מתבצעת פניה לעסקים ואנשי מקצוע מתחומים שונים לצורך רכישת מוצר או שירות מסוים, על בסיס תחרות חופשית. כל העסקים שמעוניינים למכור את המוצר או השירות הנדרשים, יגישו הצעות שמתאימות לדרישות המכרז. המכרז יכול להתפרסם על ידי גופים פרטיים ועל ידי גופים ציבוריים בהם משרדים ממשלתיים שונים, חברת החשמל, קופות חולים, תאגידים, רכבת ישראל ועוד רבים. כאשר מתפרסם מכרז חשוב מאוד לפרסם גם את תנאי הסף בהם המועמדים צריכים לעמוד ואף לפרסם את פרטי ההתקשרות ומה יכלול חוזה ההתקשרות. 

מכרז עורכי דין חיצוניים- מה זה אומר?

מכרז עורכי דין חיצוניים הוא מכרז בו גופים ציבוריים שונים מעוניינים לקבל שירותי ייעוץ משפטי מעורכי דין פרטיים ולא מעורכי הדין של המחלקה המשפטית הפנימית של המשרד. השימוש בעורכי דין חיצוניים נוגע למגוון משרדי ממשלה וגופים ציבוריים שונים. למעשה כל משרד רשאי לשכור שירותים משפטיים חיצוניים בהתאם לצרכים שלו, במידה שהוא עומד בקריטריונים שנקבעו. פעמים רבות מדובר במשרדי עורכי דין מוכרים שמעניקים שירותי ייעוץ למשרדים ממשלתיים שונים אך לעתים העסקתם של עורכי הדין מתבצעת במכרז. ההנחיות להעסקת עורכי דין חיצוניים כפופות לדיני המכרזים. הניסיון למצוא את עורך הדין המתאים ביותר יכול להיות לא פשוט מאחר שקיימים משרדים רבים ופירמות שונות. לכן, על ידי מכרז עורכי דין חיצוניים ניתן למצוא את עורך הדין המתאים ביותר למתן השירות המשפטי הנדרש הן מבחינה מקצועית והן מבחינת מחיר. 

 

מכרז עורכי דין חיצוניים- מחיר

אחד היתרונות המרכזיים שמשיגים על ידי עריכת מכרז הוא האפשרות להנות מיעילות כלכלית. כאשר עורכים מכרז מקבלים הצעות פוטנציאליות שונות ומגוונות שכוללות תמחור של העבודה ועורך המכרז יוכל לבחור את ההצעה המתאימה ביותר מבחינה מקצועית ומבחינת מחיר. כך גם בנוגע למכרז עורכי דין חיצוניים. משרדי עורכי הדין השונים שמעוניינים להגיש מועמדות למכרז יתמחרו את העבודה ועורך המכרז יבחר את ההצעה המתאימה לו ביותר. 

המחיר של שירותים משפטיים תלוי במספר גורמים שונים- מורכבות התיק, משך הזמן הנדרש לניהול התיק וסוג השירות המשפטי הדרוש. בנוסף יש לקחת בחשבון גם שכר טרחה. יש עורכי דין שגובים שכר שעתי עבור עבודתם ויש עורכי דין שמשתמשים בשיטה של תמריצים מובנים, לדוגמא אחוז מסוים מההסדר שהושג בהליך. 

 

מכרז עורכי דין חיצוניים- שלבי המכרז

כאשר עורכים מכרז עורכי דין חיצוניים, ההליך כולל מספר שלבים מרכזיים שיש לקחת בחשבון- 

  • פרסום המכרז

השלב הראשון בהליך הוא פרסום המכרז. בשלב זה מפרסמים את המכרז באופן ציבורי או לעסקים ספציפיים שנבחרו. הפרסום יתבצע באמצעי התקשורת ובאינטרנט. כאשר מפרסמים מכרז חשוב לפרסם גם את הדרישות של המכרז ואת תנאי הסף בהם יש לעמוד. כמו כן חשוב לפרסם את פרטי ההתקשרות ומה כולל חוזה ההתקשרות. 

  • סיור ספקים/ מציעים

השלב השני בהליך הוא סיור מציעים שיתבצע על ידי עורך המכרז. בחלק מהמקרים שלב הסיור יהיה רשות ועורך המכרז יוכל לבחור האם לערוך את הסיור או לא. 

  • שאלות ותשובות

השלב השלישי בהליך הוא שלב שאלות ותשובות. בשלב זה ניתן לברר סוגיות לא ברורות. כמו כן בשלב זה ניתן להעיר על נקודות כשל שזוהו. במסגרת שלב זה ניתן להבחין בנקודות שלא לקחנו בחשבון עד עתה ולכן חשוב מאוד לקרוא את כל השאלות והתשובות שהתקבלו בצורה מעמיקה. כמו כן התשובות עלולות לעדכן סעיפים במכרז ולכן חשוב לקחת זאת בחשבון. 

  • הגשת הצעות

השלב הרביעי בהליך הוא הגשת ההצעות למכרז. הגשת ההצעות למכרז צריכה להתבצע באופן איכותי ומדויק תוך שמירה על הנחיות המכרז. לשם כך חשוב לבדוק התאמה לתנאי הסף של המכרז ולמלא את ההצעה באופן מדוקדק. כמו כן חשוב להקפיד על התוכן שמוגש ועל צירוף של כל המסמכים הרלוונטיים. ההצעה צריכה לכלול גם הצעת מחיר ולכן יש לתמחר את הפרויקט ולכלול את כל העבודות הכרוכות בו. חשוב מאוד להגיש את ההצעה לפני המועד האחרון שנקבע.

  • פרסום ההצעה הזוכה

השלב החמישי בהליך הוא גם השלב האחרון והוא פרסום ההצעה הזוכה. לאחר שהוגשו ההצעות עורך המכרז יבחן את ההצעות ויבחר את ההצעה המתאימה ביותר. לאחר מכן על עורך המכרז לפרסם את ההצעה הזוכה. כך המפסידים יוכלו לעיין בהצעה הזוכה וללמוד מדוע זכתה או להגיש ערעור במקרה הצורך. 

מכרז עורכי דין חיצוניים- היכן נמצא מכרזים?

כל יום גופים שונים מפרסמים מכרזים. זכייה במכרז יכולה להיות משמעותית מאוד ולהוביל את העסק להצלחה רבה. אך עסקים רבים מעידים על כך שלא יודעים היכן למצוא מכרזים. כאשר גופים ציבוריים עורכים מכרזים הם מפרסמים אותם באופן ציבורי על ידי אמצעי התקשורת ובאינטרנט. לכן, חשוב לעקוב אחר מודעות שמתפרסמות בעיתון ואחר האתרים של הגופים השונים במטרה למצוא מכרזים מתאימים. כמו כן, ניתן למצוא מכרזים על ידי חברות פרטיות לניטור מכרזים. חברות אלה מאתרות מכרזים ומסווגות אותם בהתאם לתחומים שונים. על ידי כך החברה תמצא לכם מכרזים מתאימים ותקבל עדכונים חשובים. 

אז היכן נמצא מכרזים?

  • הודעות בעיתונים
  • באינטרנט- באתרים של הגופים או החברות שערכו את המכרז/ באתר של מנהל הרכש הממשלתי/ באתרים של הרשויות המקומיות/  באתר של החברה למשק וכלכלה
  • על ידי השירותים הדיגיטליים של חברות פרטיות לניטור מכרזים

אז מה היה לנו בכתבה:

Top tenders

top tenders הינו אתר מוביל לפרסום מכרזים ברשת. הזדמנויות עסקיות הן כלי חשוב וקריטי להמשך פעילות העסק, האתר שלנו פותח במיוחד בשביל זה בצורה חדשנית וייחודית בעזרת הכלים המתקדמים ביותר.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
ביטוח נהג צעיר ליום אחד
ניווט בעולם של ביטוח נהג צעיר ליום אחד

לנהגים צעירים, הצורך בביטוח רכב זמני ליממה בלבד יכול להתעורר מסיבות שונות כמו השאלת רכב, נסיעת מבחן ברכב או יציאה לטיול קצר. בעוד שפוליסות ביטוח רכב מסורתיות לא תמיד נותנות מענה לצרכים לטווח קצר, ביטוח נהג צעיר ליום אחד מציע פתרון גמיש ונוח לכיסוי זמני.

לקריאת המאמר »
פלאפון עסק
עשה מהפכה בעסק שלך עם בניית בוטים המדריך האולטימטיבי

בניית בוטים מחוללת מהפכה באופן שבו עסקים מתקשרים עם לקוחות. כלים אלה המופעלים על ידי AI יכולים לייעל תהליכים, לשפר את היעילות ולשפר את חווית הלקוח. על ידי הטמעת בוטים באסטרטגיה העסקית שלך, אתה יכול להישאר לפני המתחרים ולהניע צמיחה.

לקריאת המאמר »