האם איטום גגות מכוסה בפוליסת ביטוח הדירה? היכרות עם הפרטים הקטנים

איטום גגות

בעת רכישת דירה חדשה או קיימת, רוב הרוכשים מקפידים לברר לעומק את פוליסת ביטוח הדירה ואת הכיסויים השונים שהיא כוללת. אחד הנושאים החשובים הוא כיסוי לנזקי גג וצורך פוטנציאלי בשיפוץ איטום הגג. אך האם איטום גגות באמת מכוסה במסגרת פוליסת ביטוח הדירה הממוצעת? פרטים קטנים עלולים להכריע.

רוב פוליסות הביטוח מכסות נזקים שנגרמו כתוצאה מליקויי איטום ודליפות בגג

זאת, כל עוד מדובר בנזקים בלתי צפויים שהיו תוצאה מאירועים פתאומיים ובלתי צפויים כמו סערה או רעידת אדמה. במקרים כאלה, חברת הביטוח תכסה את תיקון נזקי הגג והשיפוץ הכללי באזור הנפגע.

אך מה לגבי איטום גגות מונע שבו אין נזק ממשי אלא צורך בחידוש שכבות האיטום? בהקשר זה, פוליסות הביטוח בדרך כלל לא יכסו עלויות של שיפוץ איטום ככל שאינו נחוץ בשל נזק פתאומי. זאת, מכיוון שרוב פוליסות ביטוח מחריגות מכיסויין עבודות תחזוקה שוטפות ובלאי טבעי במבנה.

עם זאת, יש להתייחס גם למקרים בהם דליפת גג התעלמה מפאת חוסר תשומת לב, והביאה לנזקים משמעותיים יותר כמו קריסת תקרות, ריקבון ונזק לריהוט. במצבים כאלו, חברת הביטוח עשויה לטעון שהיה חוסר הזנחה והדבר לא יכוסה, לכן מומלץ מאוד לטפל ברגע שמתגלים סימני דליפה.

איטום גגות

משיחות עם מומחים בתחום בתי איטום לגגות עולה נקודה נוספת חשובה

בהרבה מקרים לאחר קניית דירה חדשה, הקבלן הממונה על תחזוקת הבניין יידרש לאטום את הגג לאחר זמן מה. זאת כיוון שבמהלך בנייה ראשונית, האיטום נעשה בחיפזון. המצב יטופל במסגרת אחריות הקבלן, בתנאי שהדיירים דואגים לאכלס את הבניין לאחר גמר הבנייה בזמן סביר.

כללי האצבע הם אם כן – נזקים פתאומיים לגג המחייבים איטום חדש יכוסו בדרך כלל, כל עוד לא הוזנחו; צורך באיטום מונע לא יכוסה אלא אם הקבלן אחראי לכך לאחר רכישת דירה חדשה; ודליפות שהתעלמו – חשוב לטפל בהן ללא דיחוי כדי שחברת הביטוח לא תוכל לטעון להזנחה.

לסיכום

לא להסתמך על הפוליסה ולטפל בתחזוקה שוטפת של איטום הגג, בין בעזרת קבלן איטום מקצועי ובין במסגרת ועד הבית. בצורה כזו ניתן לחסוך לא רק נזקים עתידיים משמעותיים אלא גם חוסר וודאות בכל הקשור לכיסוי הפוליסות. לאיטום גג ראוי – זוהי השקעה קטנה בהרבה מנזקי דליפה עתידיים אפשריים.

אז מה היה לנו בכתבה:

Top tenders

top tenders הינו אתר מוביל לפרסום מכרזים ברשת. הזדמנויות עסקיות הן כלי חשוב וקריטי להמשך פעילות העסק, האתר שלנו פותח במיוחד בשביל זה בצורה חדשנית וייחודית בעזרת הכלים המתקדמים ביותר.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
ביטוח נהג צעיר ליום אחד
ניווט בעולם של ביטוח נהג צעיר ליום אחד

לנהגים צעירים, הצורך בביטוח רכב זמני ליממה בלבד יכול להתעורר מסיבות שונות כמו השאלת רכב, נסיעת מבחן ברכב או יציאה לטיול קצר. בעוד שפוליסות ביטוח רכב מסורתיות לא תמיד נותנות מענה לצרכים לטווח קצר, ביטוח נהג צעיר ליום אחד מציע פתרון גמיש ונוח לכיסוי זמני.

לקריאת המאמר »
פלאפון עסק
עשה מהפכה בעסק שלך עם בניית בוטים המדריך האולטימטיבי

בניית בוטים מחוללת מהפכה באופן שבו עסקים מתקשרים עם לקוחות. כלים אלה המופעלים על ידי AI יכולים לייעל תהליכים, לשפר את היעילות ולשפר את חווית הלקוח. על ידי הטמעת בוטים באסטרטגיה העסקית שלך, אתה יכול להישאר לפני המתחרים ולהניע צמיחה.

לקריאת המאמר »