חשיבות של ליווי רואה חשבון בתהליך השתתפות במכרז

בישראל מאות אלפי עסקים שפועלים בכל תחומי החיים ומהווים את העורק הראשי של הכלכלה במדינה, עשרות אלפים מהם נסגרים בכל שנה עקב טעויות או ניהול כושל, עקב החלטות שגויות ואי התאמת העסק למצב השוק הקיים. רבים מהעסקים מפספסים הזדמנויות עסקיות נהדרות בשל הגשת מכרזים שלא על פי התקנות ומסיבות אלה בעיקר כדאי להיות מלווים על ידי רואה חשבון המתמחה בכך. 

חשיבות הפקת דוחות ואישורים 

כל עסק חייב בהפקת דוחות חודשיים ושנתיים ומי מהעסקים שמבקשים להתמודד עבור מכרזים שונים של חברות וגופים ציבוריים חייבים בהגשת אישורים ייחודיים החתומים על ידי רואה חשבון. חשיבות הפקת הדוחות והאישורים הנה גדולה – ברבים מהמקרים לא ניתן יהיה להתקדם בהמשך המכרז ללא אישור רואה החשבון, אך גם בכל הנוגע לדוחות החודשיים והשנתיים, אם הם מוגשים באופן לא נכון או באיחור הם עלולים לגרור את העסק גם למצב שהוא נקלע לחובות ונסגר. 

מהי חשיבותה של חוות דעת רואה חשבון בדוחות

לעיתים עסק נדרש לדוח מיוחד או אישור על דוח מיוחד ובמצבים כאלה ישנה חשיבות רבה לאישורו כבעל מקצוע מוסמך ואובייקטיבי שמאשר את הדוחות המוגשים. במקרים בהם עסק מעוניין לגשת למכרז, במיוחד אם מדובר על מכרז בקנה מידה גדול, עליו להציג יכולות כספיות, איתנות כלכלית ושלל אישורים אחרים המעידים על התאמתו להתמודדות במכרז. עבור כל אלו יש צורך בבעל מקצוע שיספק את האינדיקציה שאכן כך הם הדברים, רואה החשבון הוא האדם המוסמך לעשות זאת. 

עבודתו של רואה חשבון בהצגת אישורים להשתתפות במכרז

עסקים רבים המעוניינים להשתתף במכרזים חייבים בהגשת אישורים ודוחות מיוחדים להשתתפות זו, במקרים כאלו בדרך כלל הלקוח עצמו מכין את הדוחות ורואה החשבון יהיה זה שיחתום עליו לאחר שיעבור על הדוחות ויוודא את אמינותם ויחווה את חוות דעתו עליהם. ישנם כללים ברורים לצורה בה חוות הדעת צריכה להיות כתובה, בהתאם לכללים החלים על רואי חשבון בתחום, בין היתר יש צורך לציין את אופי הבדיקות המדגמיות שנעשו. 

לעיתים קרובות יהיה צורך באישור בקשות אשראי מבנקים, זאת כדי לספק תמונת מצב של העסק למפרסמי המכרז, למעשה מדובר על דוחות ואישורים המשקפים את מצב העסק באותו זמן נתון. 

הפקת דוחות מיוחדים על ידי רואה החשבון

אישורים מיוחדים הניתנים על ידי רואי החשבון נחלקים לשני סוגים עיקריים – אישורים מיוחדים ואישורים מסוג חוות דעת. אישור רואה חשבון מסוג אישור הוא למעשה אישור על נתונים שמופיעים בדוח עסק אותו הוא חייב להגיש לצד שלישי, לא מדובר על אישור על נכונות הנתונים שנמצאים בדוח, אלא על התאמתם לדוח וכדי להתאים אותם רואה החשבון מבצע נהלי בדיקה על פי הכללים הנהוגים בתחום. כאשר מדובר על אישור חשבון מסוג חוות דעת מדובר על דוח שנערך ומנוסח כדוח שמבקר את הדוח הכספי והוא כולל את כל המרכיבים הכלולים בדוח. דוח זה כולל פסקת מבוא, פסקת היקף ביקורת ופסקת חוות דעת הנתמכים על מסמכים שונים אותם רואה החשבון דורש לצורך הכנת הדוח. 

בחירת משרד רואה חשבון מנוסה לפני התמודדות למכרז

לפני שמחליטים להתמודד על מכרז יש לבחור משרד רואה חשבון המתמחה בתחום זה ולו ניסיון רב בהפקת דוחות ואישורים לקראת ההתמודדות למכרז. במיוחד כאשר מדובר במכרזים, יש צורך ברואה חשבון בעל ניסיון רב כדי להבטיח את התנאים המקסימליים להצלחה במכרז.

אז מה היה לנו בכתבה:

Top tenders

top tenders הינו אתר מוביל לפרסום מכרזים ברשת. הזדמנויות עסקיות הן כלי חשוב וקריטי להמשך פעילות העסק, האתר שלנו פותח במיוחד בשביל זה בצורה חדשנית וייחודית בעזרת הכלים המתקדמים ביותר.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
ביטוח נהג צעיר ליום אחד
ניווט בעולם של ביטוח נהג צעיר ליום אחד

לנהגים צעירים, הצורך בביטוח רכב זמני ליממה בלבד יכול להתעורר מסיבות שונות כמו השאלת רכב, נסיעת מבחן ברכב או יציאה לטיול קצר. בעוד שפוליסות ביטוח רכב מסורתיות לא תמיד נותנות מענה לצרכים לטווח קצר, ביטוח נהג צעיר ליום אחד מציע פתרון גמיש ונוח לכיסוי זמני.

לקריאת המאמר »
פלאפון עסק
עשה מהפכה בעסק שלך עם בניית בוטים המדריך האולטימטיבי

בניית בוטים מחוללת מהפכה באופן שבו עסקים מתקשרים עם לקוחות. כלים אלה המופעלים על ידי AI יכולים לייעל תהליכים, לשפר את היעילות ולשפר את חווית הלקוח. על ידי הטמעת בוטים באסטרטגיה העסקית שלך, אתה יכול להישאר לפני המתחרים ולהניע צמיחה.

לקריאת המאמר »