מכרזים לעבודות שיפוצים

מכרזים לעבודות שיפוצים

מכרזים לעבודות שיפוציםקבלני שיפוצים, שהם לרוב בעלי עסקים קטנים או בינוניים, יכולים למצוא הזדמנויות עסקיות ויכולת לשפר ולהגדיל את הפעילות העסקית שלך בעזרת מכרזים לעבודות שיפוצים מטעם משרדים ממשלתיים, גופים ציבוריים ועוד. יש יתרון עצום עבור בעלי עסקים קטנים ובינוניים, בין השאר בתחום השיפוצים, המעוניינים להרחיב את בסיס הפעילות העסקית שלהם ולהגיע ללקוחות פוטנציאלים רבים יותר. ואותם לקוחות פוטנציאלים שהם אינם פרטיים – שווים הרבה יותר.

לקוחות פרטיים שנעשה מולם עבודות שיפוץ הם לקוחות בעייתיים יותר מבחינת פורטפוליו הלקוחות. כמובן שלא נוכל לוותר עליהם אבל באופן טבעי הם בסיכון גבוה יותר לעסק. מוסר התשלומים לא תמיד קביל, ישנם הרבה עיכובים, אתם מתחרים עם קבלני שיפוצים אחרים, שאין עליהם שום פיקוח ולכן רמת המחירים יורדת ומתרחשים עוד דברים שיש בהם טעם לפגם. לעומת זאת השתתפות בתהליך של מכרזי בניה ושיפוצים של גופים ציבוריים כמו  משרדים ממשלתיים, רשויות מקומיות וחברות  ציבוריות הן הרבה יותר בטוחות, התהליך שקוף וברור, והכל יותר מסודר. במכרזים עצמם, הגופים הציבוריים פונים בהצעה לרכוש מוצר או עבודה או שירות בתחום השיפוצים ומבקשים הצעות מחיר מהקבלנים. בין כל העומדים בתנאי הסף, נבחרת ההצעה הטובה ביותר המביאה בשקלול פרמטרים רבים שפורסמו מראש במכרז כמו מחיר, איכות, ניסיון, נושאי שירות, לוחות זמנים וכד'. 

החובה של המכרזים הציבוריים

בניגוד למכרזים פרטיים, מכרזים של גופים ציבוריים וממשלתיים חייבים להיות מפורסמים. החובה היא לפרסם בלפחות 2 מדיות. יש תקנות מאוד ברורות בכל הקשור לניהול מכרז וכיצד עליו להיות מנוסח והמכרז חייב להיות מפורסם לגבי כל רכישה או שירות מבוקש. כך, מתפרסמים למעשה עשרות מכרזים לעבודות שיפוצים של גופים שונים. המטרה של פרסום המכרזים היא ליצור סטנדרט אחיד ולמנוע אפשרות של העדפה לא כשרה. יש רצון לשוויון מרבי בין המציעים השונים ובחירתם תקבע רק על פי הקריטריונים שיפורסמו מראש. יש לכך חשיבות רבה שכן עסקים בינוניים וקטנים רבים בתחום, אינם ניגשים לתהליך של מכרזים לעבודות שיפוצים מתוך החשש שמא המכרז תפור או שהם יחשבו "קטנים" מידי. כאמור, המכרז נועד כדי לאפשר בחינה אובייקטיבית של הניגשים ובחירה בהצעה שהיא באמת הטובה ביותר.

למעשה, גופים ממשלתיים רבים מחויבים בהנגשת המכרזים וניתן למצוא אצלם מכרזים לעבודות שיפוצים. בין השאר חברות ממשלתיות וחברות בת ממשלתיות (למשל החברה למתנס"ים, נמלי ישראל, חברת חשמל ועוד), יחידות סמך, משרדי ממשלה, גופים ציבוריים גדולים כמו משטרה, שב"ס, מועצות דתיות, מוסדות להשכלה גבוהה, תאגידים סטטוטוריים (למשל המוסד לביטוח לאומי ועוד רבים אחרים), קופות חולים ועוד. הבעיה היא שרבים מהם מפרסמים מכרזים לעבודות שיפוצים אבל קשה מאוד לעקוב אחרי פרסומים אלו.

להתנהג כמו עסק גדול

חברות גדולות ותאגידים יכולות להרשות לעצמם להקים מחלקות שונות שיעסקו באיתור ובהגשת מכרזים, בתחומים שונים. עבור קבלן שיפוצים קטן או בינוני קשה יותר לאתר מכרזים לעבודות שיפוצים בכל המרחב בו הם מפורסמים, כך שקיים תמיד חשש שהוא מפספס מכרז חשוב ובנוסף אין לו את הזמן, האנרגיה והכסף לשלוח הצעות למכרזים בלי הבחנה. עליו להיות מדויק וממוקד. 

עסק קטן או בינוני חייב להגיע הרבה יותר חד ומוכן. הוא חייב לבדוק מראש האם בכלל המכרז רלוונטי עבורו, האם כדאי להשקיע מאמץ במכרז זה, האם ישנה כדאיות כלכלית בהשתתפות במכרז, במידה והוא יזכה בו, האם הוא בכלל עומד בתנאי הסף או שהוא יפסל כבר בשלב ההתחלתי והאם יש בכלל התכנות עבורו לספק את השירות (כולל מה יידרש לרכוש, כדי לעמוד ביעדים). רוב המכרזים חשופים מבחינת התוכן שלהם ורק ההגה עצמה מחייבת בדמי הגשה. כל זה מאפשר לבחון מראש היטב את ההתאמה של מכרזים לעבודות שיפוצים שונים עבורנו.

למצוא את ההזדמנות

בכל הקור לאפשרות איתור מכרזים לעבודות שיפוצים מבין כל המכרזים המפורסמים במקומות רבים כל כך ובהיקף גדול כל כך, הרי שישנם אתרים מתמחים, כמו שלנו, המאתרים עבורך את כלל המכרזים. יתרה מכך, תוכל להגדיר לעצמך סוכן חכם, שינתח ויפלח ויציג עבורך רק את המכרזים הרלוונטיים. כך לא תפספס אף מכרז חשוב ומנגד לא תבזבז זמן לחינם על הגשות או עיון במכרזים לא רלוונטיים.

להגיש בחכמה

לאחר שאיתרתם את המכרזים הרלוונטיים עבורכם, חשוב מאוד לקרוא את כל התנאים הדרושים ואת פרטי המכרז המלאים. יש לשים לב שיש בידכם את כל האישורים והטפסים הנחוצים רבים מהעסקים הקטנים והבינוניים נופלים במכרזים לא סביב היכולות שלהם אלא בשל הגשה חסרה או לא נכונה. 

יש חשיבות להגיש בסוף התהליך, לאחר שוודאותם שכל הדרוש ישנו, להגיש את ההצעה חתומה,  בתוך מעטפה סגורה ולהקפיד לעשות זאת במועד שנקבע בתנאי המכרז ובמקום שנקבע. אי עמידה בתנאים אלו תביא גם היא לפסילה מידית.  למרות שאתם קבלני שיפוצים, רגע לפני הפריצה שלכם, על תוותרו על החלום. היעזרו בשירותי האתר שלנו ויחד תגלו עד כמה הפוטנציאל הנפתח בפניכם- גדול ועצום.

אז מה היה לנו בכתבה:

Top tenders

top tenders הינו אתר מוביל לפרסום מכרזים ברשת. הזדמנויות עסקיות הן כלי חשוב וקריטי להמשך פעילות העסק, האתר שלנו פותח במיוחד בשביל זה בצורה חדשנית וייחודית בעזרת הכלים המתקדמים ביותר.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
ביטוח נהג צעיר ליום אחד
ניווט בעולם של ביטוח נהג צעיר ליום אחד

לנהגים צעירים, הצורך בביטוח רכב זמני ליממה בלבד יכול להתעורר מסיבות שונות כמו השאלת רכב, נסיעת מבחן ברכב או יציאה לטיול קצר. בעוד שפוליסות ביטוח רכב מסורתיות לא תמיד נותנות מענה לצרכים לטווח קצר, ביטוח נהג צעיר ליום אחד מציע פתרון גמיש ונוח לכיסוי זמני.

לקריאת המאמר »
פלאפון עסק
עשה מהפכה בעסק שלך עם בניית בוטים המדריך האולטימטיבי

בניית בוטים מחוללת מהפכה באופן שבו עסקים מתקשרים עם לקוחות. כלים אלה המופעלים על ידי AI יכולים לייעל תהליכים, לשפר את היעילות ולשפר את חווית הלקוח. על ידי הטמעת בוטים באסטרטגיה העסקית שלך, אתה יכול להישאר לפני המתחרים ולהניע צמיחה.

לקריאת המאמר »