מכרזי ניהול – הדרך שלך למעלה

מכרזי ניהול

מכרזי ניהולמכרזי ניהול ציבוריים, הינם מכרזים אשר נערכים ידי גופים ציבוריים שונים, כגון משרדי ממשלה, חברות בת ממשלתיות, יחידות סמך, גופים גדולים ציבוריים (משטרה וכד'), רשויות מקומיות, אגודות סטטוטוריות, קופות חולים ועוד. המכרזים הללו מתפרסמים לכל הציבור, מתוך כוונה שמי שרואה עצמו מועמד, יגיש את הצעתו ויזכה לתהליך שוויוני על התמודדות על התפקיד, העבודה או הבקשה. אלא שלמעשה, לא כל אחד יכול לגשת לכל מכרזי ניהול. מכרזים ציבוריים מכילים תנאי סף ורק ההצעות או האנשים העומדים בהם – יכולים להמשיך במכרז ולהתמודד בו. 

המכרזים מהווים מקפצה אדירה לכל משתתף בהם בין אם הוא איש פרטי המתמודד על ניהול משרה מסוימת או חברה המתמודדת על ניהול או הפעלה של מתחם, משימה, פרויקט וכד'. העבודה עם גופים ציבוריים וממשלתיים, נחשבת מאוד ומהווה מעין תעודת כבוד לעסק וכן היא מאפשר השתכרות ורווח יפים, במנגנון מסודר ובטוח מבחינה כספית. הנה כמה דברים נוספים על מכרזי ניהול ומכרזים, בכלל.

מכרזי ניהול

מכרז הוא הליך שנקבע בחוק כמחויב להיעשות על ידי כל גוף ציבורי או ממשלתי, בכל התקשרות מעל 50,000 ₪. הכוונה במכרז היא לקבל מספקים הצעות לביצוע העבודה או השירות ולקיים תחרות ביניהם למציאת ההצעה הטובה ביותר על פי הקריטריונים הקבועים במכרז. אומנם יש מכרזים שהם מכרזים סגורים, משמע, הגוף המציע פונה מראש רק לקבוצה ספציפית של ספקים, כאלו הרשומים במאגר שלו אבל רוב המכרזים, המכונים "פומביים" פונים לכלל הציבור. 

מכרז יכול לכלול בקשה או פניה במגוון נושאים וסביב מגוון מהלכים, כגון:  פניה לביצוע עבודה או פרויקט קצרי טווח, מיזם ארוך טווח, אספקה של שירות או פעילות חד פעמית או קבועה לתקופה מסויימת, בקשה לרכישת נכסים או רכישת טובין או אפילו התמודדות על משרה בגוף המעלה את המכרז. לכל מכרז כזו יש ועדת מכרז הקובעת את נוסח המכרז ואחראית על פרסומו והיא גם האחראית על בחינת ההצעות השונות שהוגשו.

ועדת המכרז, למשל בעת מכרזי ניהול, יכולה לבחור את ההצעה המתאימה או זו הנראית לה ביותר אבל היא חייבת לעשות זאת על פי הקריטריונים שהיא פרסמה, בין השאר המחיר, הניסיון של המציע, איכות העבודה, המשאבים העומדים עבורו וכן העדפות כלליות. מטרת המכרז מראש היא לייצר תחרות הוגנות על פי פרמטרים שווים ולכן גם תוצאות בחירת הזוכה במכרז חייבות להיות שקופות וחשופות. מי שלא זכה, יכול לעיין במסמכי ההגשה של הזוכה ובנימוקי הועדה ולערער במידת הצורך. מי שזכה במכרז, באופן תקין, כורת למעשה חוזה מול הגוף שפרסם את המכרז על פי התנאים שפורסמו במכרז מראש (מחירים, תקופת זמן וכד').

פרסום מכרזים

המחוקק, מתוך מחשבה על יצירת תחרות הוגנת ומתן הזדמנות שווה לכלל המתמודדים להגיש את הצעתם, הורה כי כל מכרזי ניהול ומכרזים בכלל חייבים להיות מפורסמים לציבור הרחב. הפרסום של המכרזים הציבוריים יתבצע באמצעי התקשורת או באינטרנט אך אין הוראה היכן בדיוק לפרסם. זו בעיה אדירה שכן מתפרסמים מידי יום, עשרת ומאות של מכרזים חדים בכל התחומים וכמעט בלתי ניתן לאתר אותם בצורה מסודרת באופן עצמאי. אין לבעל עסק קטן או לאדם המבקש לחפש אחרי המכרז את היכולת לעקוב, לארגן ולחפש אחרי מכרזים רלוונטיים ולא לטבוע בים המידע שגורם לו לבזבז זמן ואנרגיה. גם מתווספת התחושה שאולי פספסנו מכרזי ניהול חשובים שיכלונו לזכות בהם.

פרסום המכרזים עצמם יכול להיות מגוון. חלקם מכילים מידע רב במודעות ואחרים מזמינים לצלול באתר האינטרנט של עורך המכרז ולדלות משם את כל הפרטים. ככלל, רוב מכרזי ניהול סטנדרטים מופיעים במלואם עם כל דרישות הסף וכד' וניתן לעיין בהם מראש ובחינם, כך שניתן לדעת האם נכון ורצוי עבורנו לגשת למכרז. רק בידה ונרצה להגיש הצעה, נצטרך לשלם סכום סמלי.

הדרך להתגבר על חוסר היכולת לשלוט בכל כך הרבה מכרזי ניהול המתפרסמים ולעשות זאת בצורה נוחה עבורנו היא להתחבר לאתר כמו שלנו. תמורת דמי מנוי חודשיים נוחים, אתה מקבל את כלל המכרזים המתפרסמים ואתה יכול להפעיל סוכן חכם או מערכת סינון ופילוח שתביא לך רק את המכרזים המתאימים או מעניינים אותך. כך לא תפספס אף מכרז, לא תבזבז אנרגיות על מכרזים לא רלוונטיים וכך תוכל לנהל את ההגשות שלך בייתר קלות ויעילות.

שלבי מכרזי ניהול

למכרזי ניהול ומכרזים בכלל יש מספר שלבים ברורים שאתר המאגד בתוכו ומאתר עבורך את כלל המכרזים יכול לסייע בהם. כאמור, יש את שלב פרסום המכרזים עצמם ואינך צריך לרוץ בין עשרות אתרי אינטרנט ועיתונים, חלקם איזוטריים, בשביל ללקט אותם. השלב הבא הוא סיור מציעים או ספקים, במידה ויש לראות בעניים את פרויקט הניהול העתידי וכן הזדמנות לשאול שאלות ולקבל תשובות על המכרז עצמו והדרישות וכמובן על הפרויקט והנדרש בו. לרוב יכילו מסמכי המכרז א מרבית הפרטים אך ניתן לשאול במידה וחסר דבר או שאינו מובן. 

כדאי לשים לב שגם שלב השאלות וגם הגשת המכרז נקבעים על פי לו"ז ברור, המפורסם גם הוא (האר שלנו יציין בפניך את זמן ההגשה האחרון). כל חריגה מלוח הזמנים שמפורסם במכרז יגרום לפסילתך (למשל איחור בהגשה) ולכן יש להקפיד מאוד בנושא זה.

אז מה היה לנו בכתבה:

Top tenders

top tenders הינו אתר מוביל לפרסום מכרזים ברשת. הזדמנויות עסקיות הן כלי חשוב וקריטי להמשך פעילות העסק, האתר שלנו פותח במיוחד בשביל זה בצורה חדשנית וייחודית בעזרת הכלים המתקדמים ביותר.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
ביטוח נהג צעיר ליום אחד
ניווט בעולם של ביטוח נהג צעיר ליום אחד

לנהגים צעירים, הצורך בביטוח רכב זמני ליממה בלבד יכול להתעורר מסיבות שונות כמו השאלת רכב, נסיעת מבחן ברכב או יציאה לטיול קצר. בעוד שפוליסות ביטוח רכב מסורתיות לא תמיד נותנות מענה לצרכים לטווח קצר, ביטוח נהג צעיר ליום אחד מציע פתרון גמיש ונוח לכיסוי זמני.

לקריאת המאמר »
פלאפון עסק
עשה מהפכה בעסק שלך עם בניית בוטים המדריך האולטימטיבי

בניית בוטים מחוללת מהפכה באופן שבו עסקים מתקשרים עם לקוחות. כלים אלה המופעלים על ידי AI יכולים לייעל תהליכים, לשפר את היעילות ולשפר את חווית הלקוח. על ידי הטמעת בוטים באסטרטגיה העסקית שלך, אתה יכול להישאר לפני המתחרים ולהניע צמיחה.

לקריאת המאמר »